Een bewijs van leven toont aan dat je nog in leven bent. Deze gegevens worden gebaseerd op de informatie zoals die te vinden is in het bevolkingsregister. Het levensbewijs wordt je soms gevraagd door pensioendiensten, verzekeringsinstellingen, ziekenfondsen, financiële instellingen, openbare besturen, een notaris, een advocaat, de rechtbank, de ambassade of het consulaat. Het attest van leven zorgt ervoor dat je je niet persoonlijk moet aanbieden bij de organisatie.
Doelgroep
Iedereen die in Nazareth is ingeschreven kan een attest van leven bekomen. Dat kan ook voor je minderjarig kind.
Een notaris of advocaat kan het levensbewijs ook voor jou opvragen.
Iemand anders kan van jou alleen een attest verkrijgen voor zover de afgifte door of krachtens de wet is voorgeschreven of toegestaan. Hij of zij dient een ondertekende en gewettigde aanvraag in met vermelding van de bepaling waarop de aanvraag is gesteund.
Voorwaarden
Je moet gedomicilieerd zijn in Nazareth.
Procedure
- Online -> Je ontvangt het attest na enkele dagen digitaal.
- Aan het loket -> Je krijgt het onmiddellijk mee.
Wat heb je nodig?
- Je identiteits- of vreemdelingenkaart
Bij een volmacht moet de volmachthouder het volgende meebrengen:
- de volmacht van de aanvrager
- (kopie van) de identiteitskaart van de aanvrager
- de eigen identiteitskaart.
Bedrag
Gratis